تحقیق تئوری صفحات و پوسته ها در مکانیک جامدات

دسته بندي : کارآفرینی » مکانیک
دانلود تحقیق با موضوع تئوری صفحات و پوسته ها در مکانیک جامدات،
در قالب word و در 98 صفحه، قابل ویرایش.

فهرست:
فصل اول كليات
فصل دوم تئوري تغيير مكان هاي عرضي بزرگ صفحات نازک
فصل سوم حل معادلات به روش پرتاب موازي (Shooting method)
كتابنامه 

بخشی از متن تحقیق:
-1) مقدمه
صفحات و پوسته ها (Plates & Shells) سازه هايی هستند که ضخامتشان خيلی کوچکتر از ساير ابعاد آنها می باشد. اينگونه سازه ها با شرايط تکيه گاهی , مفصلی قابل حرکت و غيرقابل حرکت , گيردار و الاستيکی مورد مطالعه قرار می گيرد و در تمام صنايع کاربرد فراوانی دارند. از جمله صنايع خودروسازی , موشک سازی , ساختمان سازی , مخازن , صنايع جنگی , سد سازی , باسکول سازی , کشتی سازی و ... به همين دليل تحليل صفحات و پوسته ها بسيار مهم بوده و يکی از مهمترين مباحث مقاومت مصالح و الاستيسيته را شامل مي شوند.
 
اين سازه ها در صورتيکه بارهای خارجی بر روی صفحه ای تغيير نمايد چنانچه تغييرات نسبت به زمان کم باشد از اثر اينرسی حرکتی می توان صرف نظر نمود و رفتار سازه با معادلات استاتيکی و با تقريب خوبی بيان می گردد. در موشکها و سفينه ها و در بعضی از سازه ها , تغييرات شديد بار نسبت به زمان اتفاق می افتد. در اين قبيل موارد اثر اينرسی بايد در نظر گرفته شود و رفتار ديناميکی سيستم برحسب تابعی از زمان بايد دنبال شود.
در اينجا لازم است قبل از هر چيزي به ذكر وجه تمايز بين صفحات و پوسته ها بپردازيم. صفحات سطوحي هستند تخت كه تنها به كمك دو محور، از سه محور z,y,x قابل بيان مي باشند. در واقع چنانچه از ضخامت صفحه به خاطر ناچيز بودن آن صرف نظر كنيم، مي توانيم صفحه را يك جسم دو بعدي به حساب آوريم. صفحه تحت تأثير بارهاي خارج از سطح خود دچار خمش شده و تنش هاي به وجود  آمده در آن به كمك تئوري خمشي قابل بررسي مي باشد.
اما پوسته ها سطوحي هستند داراي انحناء و تابع هر سه محور z,y,x كه به دو رده پوسته هاي نازك و پوسته هاي با ضخامت زياد تقسيم مي گردند. در واقع پوسته نازك جسمي است دو بعدي كه در يك فضاي سه بعدي بررسي مي شود پوسته ها به خاطر دارا بودن انحناء اوليه، داراي مقاومت خمشي بيشتري نسبت به صفحه است و اغلب از طريق تنش هاي غشايي كه در آن به وجود مي آيد در مقابل بارهاي خارجي مقاومت مي كند.
1-2) انواع صفحه 
در تحليل رياضي، صفحات به سه گروه زير تقسيم مي شوند:
1-2-1) صفحات نازك با خميدگي كوچك (تغيير شكل هاي كوچك):
چنانچه نسبت ضخامت صفحه t به كوچكترين بعد سطح آن b كمتر يا مساوي   باشد، صفحه را نازك مي ناميم.
تغيير شكل خمشي اين صفحه زماني كوچك فرض مي شود كه نسبت آن به ضخامت كمتر يا مساوي   باشد. 
دسته بندی: کارآفرینی » مکانیک

تعداد مشاهده: 2313 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 98

حجم فایل:243 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 98 صفحه، قابل ویرایش.